بنر عمودی جشنواره علمی جابربن حیان با امکان درج اسم مدرسه .
عرض: 90cm ارتفاع: 200cm (طرح عمودی/استندی)
بنر
- امکان درج اسم مدرسه به عنوان زیر نویس بنر
- طرح عمودی با قابلیت نصب بر روی استند
- مناسب جهت سالن همایش و سالن مدارس
- دارای چهار پانج در چهارطرف جهت نصب آسان
- کیفیت مرغوب جهت استفاده در چندین سال متوالی
برای آشنایی با روش های ارسال کالا اینجا را مطالعه نمائید .
همچنین اگر نیاز به خرید استند برای این محصول دارید می توانید از اینجا اقدام به خرید آن کنید .
برای خرید فایل عکس قابل چاپ این محصول نیز می توانید از طریق تماس با ما اقدام نمائید.
جشنواره جابربن حیان چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟
جشنواره جابربن حیان یا پژوهش های علمی ابتدایی فرصت و بستری است که دانش آموزان از طریق روش پروژه با کوشش فردی یا گروهیدرباره یک موضوع خاص به کسب دانش مهارت و نگرش خاص میرسند. در این جشنواره آثار و پروژه های دانش آموزان دوره ی ابتدایی با یک رقابت سالم و هیجان انگیز در قالب نمایشگاه های علمی عرضه و داوری می گردد. این نمایشگاه ها در سطوح آموزشگاهی منطقه ای استانی وکشوری برگزار می گردد.
اگر حاصل دورهی تحصیلات مدرسهای ،تنها انتقال پارهای ازمفاهیم به ذهن دانش آموزان باشد، (سوادبه معنی سنتی ) با فراموش شدن آن مفاهیم ، حاصل کلیه سالهای تحصیل نیز از دست میرود. به همین سبب، باید سعی کنیم علاوه بر مفاهیم پایه، راهی به دانش آموزان نشان دهیم که خودشان بتوانند به دنبال معرفت و دانش مورد نیاز خود بگردند و به یک یادگیرندهی مادامالعمر تبدیل شوند.
اهداف جشنواره:
الف ) اهداف علمی – آموزشی
ب ) اهداف اجتماعی
ج ) اهداف زیستی
د)اهداف مهارتی
هـ)مهارتهای زندگی
و)اهداف نگرشی
انواع پروژههای علمی
۱- جمعآوری نمونه همراه با طبقه بندی
۲ – نمایش علمی الف)دستگاه یا مدل ب) نمایش ج) تحقیق
۳- آزمایش ۴- طراحی و ساخت
زمانبندی جشنواره:
الف- برنامه کوتاه مدت
در این برنامه کوتاه مدت دانش آموزان توانمند و نخبه که دارای آمادگی فعالیت های علمی و پژوهشی را دارا میباشند، از جمع دانش آموزان انتخاب میشوند و تحت آموزشهای علمی و پژوهشی قرار میگیرند و طی یک دوره شش ماهه موفق به ارائه یک کار علمی قرار میگیرند .
ب – برنامه بلند مدت
در این برنامه دانش آموزان علاقهمند طی یک برنامه حداقل یک ساله تحت آموزش و فعالیت قرار میگیرند و با کمک و راهنمایی اساتید یک پروژه علمی را در گروههای چند نفره ارائه میدهند.
در برنامه دراز مدت، دانش آموزان، دورههای آموزشی ویژهای را طی میکنند. در این برنامه با ورود به علوم جدید همچون نانو و … آثار خود را به مجامع علمی ارائه میکنند.
مراحل اجرایی طرح:
۱- شناسایی دانش آموزان علاقه مند ومستعد ( فاز ۰ حداقل دو هفته یا ۴ جلسه )
۲- بررسی فرم های تکمیل شده (فاز۱ حداقل یک هفته یا ۱ جلسه )
۳- برگزاری کارگاه ایده تا اختراع (فاز ۲ حداقل یک هفته یا ۲ جلسه )
۴- مصاحبه و انتخاب طرح نهایی (فاز۳ حداقل دو هفته یا ۴ جلسه )
۵- شروع پروژه (فاز ۴)
۶- برگزاری مرحله کارگاه (فاز ۵)
۷- نظارت بر ساخت پرژه (فاز۶)
۸- مرحله تولید پرژه (فاز ۷)
۹- ارزیابی (فاز ۸)
۱۰- مستند سازی (فاز۹)
نکته: زمان لازم از فاز ۴ تا ۹، با توجه ابعاد و ماهیت و پیچیدگی آیتم برآورد میگرد ولی بهطور تقریبی میتوان گفت که حداقل زمان لازم بین ۵ ماه تا ۸ ماه بطول میانجامد.